Sunday, March 20, 2011

demam budak2

ank sulong mak baru seminggu baik demam...tapi selera mkn sedikit kureng....bl xkurang makan.. berak pun x la kan...rini da masuk 3 hari die x berak...mak n daddy die sgt2 susah hati....ye la akn..kalu x berak suhu bdn mudah naik semula..kalau demam die sakit...kite pun x leh tido...da la parent die keje...tuy g selaluku beringat kat ank2..supaya x jatuh sakit....skang nih kan ramai yag suami isteri keje...so sgt susah hati kan kalau ank demam..takot suhu naik tinggi...kata org kalau suhu naik terlampau tinggi bleh kene "tarik'...:tarik ni plak kalau da kene, budak tu jd x baper sihat baik dr segi mental atau fizikal...tu la yg nk dielakkan...semoga Allah menjauhkan kita dr segala penyakit,...
berbalik dgn si sulong iman nih....hari2 mkn scotts...tapi kalu da takdir nk demam tu jd gak kan...kta cuma cuba sedaya upaya...allah da tentukan semuanya dr azali lg...seb bek demam kali ni cuma 2-3 hari jer...alhamdulillah....
sebelum si abg tu demam...si adik da demam dulu da...kali ni kali kedua omey demam...tapi dlm sehari jer kebah demam si omey,...omey ni kuat minum air kososng da kuat Bf....jd mungkin sistem pertahan badan die sikit kuat berbanding dgn si abg yg hanya 2 bln je sempat Bf sebab mak kene kursus 2 minggu...bl blk tuh da x mo Bf da,...sian si abg...
so lepas ni mak tekad...kalau boleh nk kasi BF untuk ank2 mak yang akn dtg.....semoga Allah tunaikan impian mak nih....skang ni tgh carik jln supaya dpt naikkan selera si abg tuh...kalau kasi appeton agak2 ok x????

1 comment:

mommyimans said...

cobaan ...cobaan 1,2,3